allt på en gång

Ibland är det nyttigt att ta en promenad själv med hörlurarna.
Gött att fylla på med lite ny musik också, men ack så lätt att
jag tjötat ut mina favoritlåtar, haha synd... Igår tog åkte jag &
en vän till Becca med blommor, hon tog sitt körkort alldeles nyss!
Så grymt bra jobbat!!!
 
Mycket och lite har hänt på senaste, fångat upp mitt intresse för
att läsa. Just nu läser jag Schulmans "Skynda att älska" där han
berättar om sin uppväxt samt förhållandet till sin far som gick bort
för inte så längesen. Ska försöka hålla mitt mål att alltid ha en
bok att läsa, låna regelbundet från biblioteket. Kan ju bara resultera
i nyttigheter?
 
Idag är det lördag. Alltså, melodifestivalen. Ha...Hur mycket jag
än tjatar om att den karusellen suger så blir det det ju ändå
att man kolla på den ändå, varför? Jo, anledningen: Gina & Danny.
Fyller 20 snart, ångest punkt punkt punkt.
Fest/hemmafest? < myskväll med god mat med vin eller dylikt & några
få vänner.  Jag vill inte bli vuxen och allt det där, ta stora & viktiga beslut,
sånt är tråkigt & totalt onödigt. Uppsala & Malmö finns bland mina beslut...
 
 
När man inte vill tänka på den där saken, men att det alltid sätter
sig fast där ändå. Jag har aldrig kunnat förklara denna situationen
så u.t.m.ä.r.k.t som Alex Schulman gör.
 
Här är just en sådan situation:
 
Plötsligt slamrar minnena över mig där jag står. De rasar mot mig i
stötvisa attacker och jag anstränger mig för att bli av med dem.
Måste tänka på annat. Jag slår undan dem i panik, men så fort jag
blir kvitt ett minne, blir jag attackerad av nästa. Som att gå på stadens
zoo om natten. Man ställer sig vid ett galler och plötsligt flyger det upp
en apa mot gallret. Den visar tänderna, för oväsen och förvinner snabbt
in i mörkret igen. Man står chockad och paralyserad kvar vid gallre och
så dyker nästa apa upp och grinar alldeles vid ens ansikte. Minne efter
minne kastar sig emot mig, som apor vid gallret på ett zoo.
 
- Utdrag från 'skynda att älska'.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0